Skåningen

Träning, livet och resor.

massa böcker.

Kategori: vardag

Jag begav in på bibblan efter skolan idag.
Fixade ett nytt lånekort där, kan inte komma ihåg senast jag lånade en bok därifrån men när jag gick runt bland hyllorna idag insåg jag att där var SJUKT många böcker som lockade mig.

Från början gick jag in där för att låna en bok som vi ska läsa i uppdrag från vår svenska lärare i skolan.
Men jag lånade även hem en annan bok som jag läst på svenska och älskade men lånade nu hem den på engelska.

Boken jag ska läsa som läxa heter  Två systrar, skriven av Anna Maxted.
Och den andra boken som jag ska läsa privat heter.  Where rainbowes end av Cecilia Ahern, på svenska heter den Där regnbågen slutar .Läste ut den på 3 dagar, rekomenderar den starkt om man vill läsa en mysig bok.





Nä nu blir det lite mat, sen ska jag öva på svenska ord och synonymer som vi har test på imorgon, sen blir det en kopp te och lite läsning. Ska nog tända en del ljus så att de blir mysigt.
Min nya hobby?
Läsa böcker?
Får väl se hur länge jag sysslar med detta ;)


By the way, Mari, Alexandra och jag blev idag intervjuade och fotgraferade av 2 tidningar.
City och sen tror jag att det var sydsvenskan eller k-stad bladet.
Vi har inte fått våra csn kort än och när vi väl fick intyg från skolan så tog inte skånetrafiken emot det.
Så dom gjorde ett repotage om oss.
Tycker det är bra att dom tar upp sånt, de kostar en hel del att ta sig 15 mil utan studentrabbat kan jag lova er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: