Skåningen

Träning, livet och resor.

en sann historia.

Kategori: vardag

Godmorgon, dags att upp och hoppa.
Idag börjar jag jobba kl 13.00, rätt så segt att jobba ikväll idag med tanke på att jag inte har något vattengympa pass ikväll.


Jag fick en fråga om hur jag har lyckats gå ner i vikt.
Om du syftar på bilderna jag la upp igår så kan jag förklara.
Dom bilderna som är från 2005 det var det året då jag åkte till Norge och jobbade som aupair.
Jag tränade ingen handboll alls, jag gick bara på gym (ibland).  Jag försökte att springa men jag är inte den sortens person som gärna går ut i löpspåret själv.
Sen så mådde jag inget vidare i familjen jag bodde i, kan vara en orsak till min viktuppgång.
Så jag gick upp en hel del i vikt i Norge, tror jag väde 79,5kg som mest. PANIK!
När jag kom hem från Norge började jag spela handboll igen och kom tillbaka till mina vanliga vanor.
Sen har jag väl legat på en och samma vikt sedan dess.

Nu det senaste halvåret har jag ändrat mitt liv rätt så rejält. Innan dess var jag en glad partyprinsessa som typ aldrig bangade att festa. 
Í sommras fick jag nog, efter semestern beslöt jag mig för att endast dricka alkhol om de hände något speciellt.
Så i höstas festade jag typ 6 ggr och det är väldigt lite för att vara mig.
Vid fest blir det ju alkohol, snacks, nattamat, skräpmat dagen efter, tänk så mycket kalorier det är man får i sig. SÅ på det viset har jag nu i höst gått ner 5 kg.
Jag har inte förändrat så himla mycket mer.
Eller jo jag har ju blivit vattengympa instruktör, 2 extra pass i veckan i 30 graders värme där jag står och hoppar och flänger runder.
Det är min hemligt till dig som undrade.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: