Skåningen

Träning, livet och resor.

nytt te.

Kategori: vardag

Herrejisses vilken händelserik dag.
Vi börjar dagen med svenska i skolan.
In kommer det en äldre man och alla bli knäpp tysta.
Han såg sträng ut.
SHIT tänkte jag, detta kommer bli värsta mardrömmen.
Men så fort han öpnnade munnen insåg vi alla ganska fort att detta var en sjukt skönt man.
Han var riktigt rolig, så det kommer nog blir kanon bra.
Han berättade om uppläget och sånt inför kommande år i ettan.
Senare under dagen hade vi Teckenspråk.
Vi fick varsin data och vår uppgift var att spela in 3 ½ minut där vi pratade teckenspråk.
SJUKT svårt, jag blev totalt ställd.
Jag tror dock det gick bra.
Jag är ju där för att lära mig och inte för att vara 100 % kunnig.
Testa att filma er i 3 ½ minut och berätta något på ett annat språk, tiden går lååååångsamt.

Efter skolan körde jag till Höör, svängde inom "Ann's lite av varje" och köpte nytt te.
MUMS.
Det blev 4 hg.
Höörs blandning, Kärleks te, Farbro August & Lapacho.
Provar Lapacho kvällen till ära.
Smaskigt.

Imorgon ska vi till Malmöfestvialen med klassen. Vi vet inte alls vad vi ska göra men jag anar någon slags nollning.....
Vi får se, rapporterar mer imorgon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: