Skåningen

Träning, livet och resor.

sjuksköterska?

Kategori: vardag

Sitter i Karins säng nu, vi ska snart sova.
Dicken och Rille har varit här, vi käkade lite sedan spelade vi spel.
Trevligt va de. Alltid lika kul att träffa grabbarna.
Ewe kom också förbi en stund.
På tåget upp läste jag 137 sidor i min bok som jag läste ut på 3dagar i sommras när jag var nere i Montenegro.
Den är så bra, "Där rengbågen slutar" heter den.

På jobbet i förmiddags var det en liten kille på typ 2 år som trillade och slog upp ett jack udner hakan. Han va där med sin moster så hon blev lite orolig. Jag torkade rent det och tejpade sedan ihopa det med strieps.
Dom åkte ner till vårdcentralen för att kolla de för säkerhets skull.
När dom sedan kom tillbara för att hämta sina kompanoner så berömde mostern mig. På vårdcentralen hade dom berömt mitt arbete att de var perfekt gjort, tejpen satt perfekt och det hade påbörjat läkning.
Kanske borde bli sjuksköterska?



Nu säger vi godnatt, Karin och jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: