Skåningen

Träning, livet och resor.

lagar lunch...

Kategori: vardag

Man måste ju äta.
Och speciellt när man ska träna handboll 2 timmar ikväll.
Jag gick ner på Coop och hade ingen son helst aning om vad jag skulle laga till lunch.

Det blev till slut att jag kom hem med en påse full och nu har jag nyss fixat i köket, snart får jag äta.
Det blev...
En sallad med gurka, cocktail tomater, feta ost och en  dressing jag gjorde själv med olivolja och lite kryddor.
Såsen gjorde jag på gräddfil, 4 klyftor vitlök, salt, svart peppar och chilikrydda.
Jag skar kycklingfiler i bitar och stekte till dom snabbt.
Sen gjorde jag en blandning av, olivolja, honung, en stark chili pasta och krydor, som jag sedan penslade på kyckling och sen körde jag in det i ugnen. Nu väntar jag på att kycklingen ska bli klar..
JAG HOPPPAS det blir gott.

Vi får se..


Kommentarer


Kommentera inlägget här: