Skåningen

Träning, livet och resor.

räddade ett liv!

Kategori: vardag

idag räddade jag en liten pojkei 3-4 års åldern som var nära på att drunkna. Usch.
Han kom springandes innefrån äventyrsdelen i full gallop rakt ner i 25 meters bassängen på det djupa. Såg hur glad ut som helst, men när jag såg mormorn komma halvt panik slagen efter så förstod jag att grabben inte kunde simma.
Jag flög bort mot bassänkanten och såg han kämpandes förgäves med att komma upp till ytan.
Fick tag i hans arm i sist stund kändes det som, fick upp honom till ytan så att han fick luft. Killen mådde bra, men tror inte han förstod vad som hände.
Tror ni att mormorn sa tack? NEJ!! SLYNA!!! Hon hoppade inte ens i poolen för att försöka få upp sitt barnbarn, dålig stil!

Jag har iaf gjort dagens insats. BRA CILLA =)

Efter jobbet var jag och käkade med Emma, Lisa, Janni, Marcela och Dajsan på T9 innan vi drog oss bort till hallen igen för att se matchen mellan Höör och Eslöv. H65 vann med en boll till slut.

Nu blir det fredags mys med töserna i soffan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: