Skåningen

Träning, livet och resor.

så jäkla dyrt.

Kategori: vardag

igår var jag som sagt inne i Lund på tandregleringen, tandläkaren jag har fått verkar vara super bra.
Ska dit igen om en månad på nästa kontroll.
Hon undrade varför jag inte fått tandställning innan? JADU bra fråga sa jag.. ?
Eftersom jag inte är i yngsta laget så hade det varit kanon om man på något sätt kunnat dölja tandställning.
Det finns så att man kan ha den på insidan av tänderna eller i vitt porslin.
Dom kan göra både på mig men saken är den att om jag vill ha på insidan av tänderna så kommer det kosta mellan 20 00 - 25 000 kr per käke!!!!! Och om jag ville ha en vit porslins tandställning så skulle det gå på 15 000 kr per käke extra, utöver dom 15 000- 20 000 kr som vi redan ska betala!!
FATTAR NI SÅ DYRT?
Så jag får väl stå ut med en vanlig tandställning.
4 tänder skall dras ut och bara det kommer gå på 3000 kr.
Varför satte dom inte tandställning på mig när jag var under 20 år? Då hade det varit gratis. Orättvisst som fan!

Kommentarer

  • kakan säger:

    de kommer bli bra med vanlig! tiden kommer gå fort sen har du världens finaste leende ;)

    2009-02-05 | 22:37:41
  • Hanna säger:

    Vad gör det att gå med vanlig räls fast man är 22? Jag vet flera som har vanlig räls trots man är över 20 år. När ska du få rälsen?

    2009-02-05 | 23:48:04
  • jeffe säger:

    du kommer få så fina tänder sen :D

    2009-02-06 | 15:41:27
    Bloggadress: http://jennipherjacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: