Skåningen

Träning, livet och resor.

lever jag?

Kategori: vardag

fy i h*lvete vad jag är trött.
idag började våran försäsong med handbollen.
Vi har haft vila i 4 veckor tror jag det är nu, och hur mycket har man rört på sig?
Kanske varit på gymmet max 6 ggr.
Så idag inledde vi med ett möte, vi fick höra upplägget och dte lät bra.
Sedan var dte bara att jobba bort till löparbanan där vi hade ett COOPERtest ( spring 7 ½ varv så snabbt du kan = 3 km)
jag dog och lite till, nä skämt och sido, men det var sjukt jobbigt.
Sedan gick vi in i hallen och körde ett annat test som jag inte mins namnet på, snabbhet och vigheten mättes upp där.
Fick iaf bra på det, sånt gillar jag.
Sedan fick vi köra MAQ träning (där man änvder muskler man inte visste man har) kommer ICKE kunna gå imorgon!
Efter detta körde vi fotarbete och lite snabba löpningar.
JAAAAAAAA det var väl en härlig mjukstart?


En annan sjuk sak är att vi på badet har fått i uppgift att agera simlärare åt en skola, så imorgon och och 3 andra tisdagar i sträck ska jag försäka lära 12 ungar att SIMMA!
HUR FAN LÄR MAN 12 BARN ATT SIMMA NÄR MAN INTE ÄR UTBILDAD SIMLÄRARE OCH INTE VET NÅGRA ÖVNINGAR?!
jaja det får gå som dom går, hoppas dom lyckas lära sig..

Kommentarer

  • Kakan säger:

    Du är ju pedagogisk iallafall så det ska nog gå bra =)

    2009-04-20 | 23:09:39

Kommentera inlägget här: