Skåningen

Träning, livet och resor.

elitseriekontrakt... ?

Kategori: vardag

för cirka 2 veckor sedan fick jag ett samtal av en i Eslövs styrelse. Dom ville ha hem mig till Skåneland igen och ville att jag skulle skriva elitseriekontrakt med Team Eslöv. (handboll).
Det lät väldigt lockande och jag har funderat och funderat.
Mina tankar börjarde snurra och jag har verkligen kännt mig helt lost.
Orkar jag att bo i Eslöv igen?
Orkar jag träna som dom gör?
Hur blir det med jobb?
Lägenhet? Bli tvungen att bo hemma ett tag innan man hittar lägenhet.(?!!)
Kommer jag tröttna på det om jag inte får speltid?


Dom flesta hade nog tackat ja utan att ens blinka, men eftersom jag har varit med och tränat med elit-tjejerna sedan jag var 16 år gammal så vet jag hur allt fungerar.
Deras träningar, deras resor, lite fritid m.m
Idag tog jag ett beslut, jag tackade NEJ!
Vi bestämde att vi ska höras till jul eller nästa vår.
Jag kommer alltså att bo kvar i Norrköping iallafall ett år till.
Stackars mamma å pappa, dom blev jätte ledsna för dom ville vekligen ha hem mig igen.
men jag trivs nu, jag trivs med livet och jag mår bra här och nu.



Jag förblir en Green Queen ett tag till..

Kommentarer

  • kw säger:

    me like

    2008-05-23 | 08:15:54
  • Johanna säger:

    Det modigaste man kan göra är att våga säga nej!

    2008-05-23 | 08:16:14
    Bloggadress: http://frokenkajson.blogg.se/
  • Elin Ö säger:

    Skoj! Hoppas d känns bra nu!

    2008-05-23 | 12:34:14
  • Linda säger:

    Jag vet inte om jag ska säga att jag är stolt eller glad över ditt beslut. Så länge du trivs och mår bra så spelar inget annat någon roll. Bra gjort gumman. Håller med Johanna, modig är du. Jag intar läktaren med när jag kommer hem - trots att du är grön ;) Kram

    2008-05-23 | 13:10:27
    Bloggadress: http://lmongo.blogg.se/
  • mh säger:

    i like it alot !

    åtminstonde har du gjort mig nöjd med ditt beslut :]

    2008-05-23 | 20:44:34
    Bloggadress: http://mariahossman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: