Skåningen

Träning, livet och resor.

Ungersk inbjudan..???

Kategori: vardag

sommar-rean på jobbet började idag, jäklar vad vi sålt bra. Efter jobbet åkte jag hem till Lubna med Karin & CO å käkade mat och snackade skit på balkongen. Himla trevligt.
Kom nyss hem, det låg ett brev som jag inte kunde gissa vem det var ifrån.
Öppnade det och på 2 helt fyllda A4 ark står något på Ungerska. ( jag har ungerskt påbrå men kan inte ett smack).. Verkar som om det är någon slags fest för Ungrare i Norrköping, dom måste sökt på ungerska efternamn eller något.
Började asgarav för mig själv här i mörkret.
HEJA UNGERN!!!
Ska ge er ett smakprov på vad det står :
Szent István ünnepélyre - a Glan tó partján

Szeretettel meghívjuk Önt, kdves családját és ismeröseit az augusztus 23-án, szombaton tartandó Szent István ünnepélyre a Glan tóportján.
osv osv osv.. 2 hela A4 papper!!!!

Tror det står att vi ska "fira" någon som heter István ( vanligt ungerskt namn) den 23 augusti...

Måste ringa hem imorgon och försöka läsa på ungerska för mamma å pappa.

Kommentarer

  • mh säger:

    jag är på

    2008-08-01 | 13:50:07
  • kw säger:

    jag är på, en ny nationalitet att utforska :D

    2008-08-01 | 13:56:02

Kommentera inlägget här: