Skåningen

Träning, livet och resor.

min au pair resa..

Kategori:

sorry att jag inte uppdaterat min au pair resa. Men min hjärna har haft så mycket annat att tänka på.
Men jag tänkte ta tag i det nu, söndag klockan är 22.44. Perfekt tid att skriva på.


då ska vi se...
Nästan varje helg åkte M.E och barnen till mormor och morfar som bodde ca 1-2 timmar bort (fick aldrig följa med så jag vet inte exakt hur långt bort det var.) Det var rätt skönt när dom var iväg för då slapp jag bli väckt av allt spring som dånade högt och tydligt där jag låg och hade sovmorgnar källaren på helgerna.
Jag njöt när dom var borta, lugnt och stillsamt och jag kännade mig avslappnad.
En helg skulle några av dom andra au pair tjejerna komma över till mig och min lya. Vi skulle laga lite mat, kolla film och ta de lugnt.
Just denna helg var M.E och barnen hemma.
Tjejerna och jag skulle bara steka lite köttbullar och koka makaroner, inget avancerat alls.
Min lya var inte så välplanerad tror jag för fläkten över spisen hade inget sug uttag eller vad det heter.
Köttbullarna råkade brännas lite grann och det det bildades lite rök, vi tog ut dom för att dom inte skulle bli värre.
Det var rätt rökit nere hos mig men vi la inte märke till det, förrän det ringde i min telefon.
Det var M.E, brandlarmet hade gått på ovanvåningen men inget hos mig.
Eftersom familjen jag bodde i var rätt så "känd" så var deras brandalarm kopplat till brandkåren.
Jag sprang genast upp till dom och där stod hon i telefon och sa till dom i telefonen att det inte var någon fara.
Jag stod där och skakade, hennes ögon var arga. Visste inte vad jag skulle göra så jag sa vad som hänt och att det inte gått något larm hos mig. Vi gick ner tillsammans och jag visade och förklarade.
Då kom världens utskälling,barnen stod bredvid och jag kände mig till åtlöje och smutskastad.
Det var precis som om hon tog ut 5 års olycka på mig just den stunden. För den ilskan och all skäll som jag fick var inte männskligt för att ha startat ett brandlarm.
Å hur lätt är det att veta när det inte ens fanns en brandvarnare i min lya.
Grejen är den att eftersom deras larm var kopplat till brandstationen och om dom inte hade varit hemma hade det blivit utryckning till oss och det hade kostat skjortan.
Jag skämdes klart men den utskälningen jag fick och att hon gjorde det framför barnen fick mig att må så dåligt.
Tjejerna satt som frågetecken och var chockade efter att jag fått mig en rejäl omgång av henne, jag grät och skakade och mådde fruktansvärt.
Ville verkligen inte gå upp och jobba på måndagen, men jag bad om ursäkt än en gång ochh M.E nickade till lite och sa att dom måste fixa ett brandlarm i källaren också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: