Skåningen

Träning, livet och resor.

min tid som au pair..

Kategori:

nuuuu kommer det fortsättning..

Innan vi au pairer skulle åka hem för att fira jul med våra familjer i Sverige så bestämde vi oss för att ha en lill jul hemma i min lilla källar lägenhet.
Vi planerade och handlade mat i massor..
Dukade julfint och det blev en riktigt mysig kväll.
M.E och barnen var hos mormor och morfar i deras sommar stuga som låg 7 timmar bort.
Det var bra eftersom vi skulle vara ett gäng på 10-12 st och det blir lätt en hög ljudnivå då.
Jag hade ingen ugn nere hos mig så jag hade bett om lov att få låna familjens ugn och det var inga problem alls.
J.C var inte hemma, gud den som visste vart han var.
Jag var där uppe och fixade med potaisgratängen, gick ner för å snacka med tjejerna.. en stund senare skulle jag gå upp och kolla till gratängen, tror ni inte att de luktar rök å bränt då? Jag fick PANIK skrek på dom andra att springa upp till mig, jag bara skadade å var hyper nervös.. Tänk om detta skulle sluta i ännu en katastrof?
Josse å Becka lugnade ner mig och tog ut pottisgratängen som varken var bränd eller luktade rök, så det måste ha legat något i ugen som börjat ryka.
Vi stängde av ugnen och öppnade fönsterna, städade ur ugnen och satte in gratängen igen. Mitt hjärta var nära på att stanna.  Tjejerna lugnade ner mig, tur jag hade dom där.
J.C dök upp precis när jag skulle gå ner med gratängen och jag sa som de var att vi lånat ugnen bara. Han skulle äta å sen ta de lugn sa han. Jag sa till honom att han fick komma ner å säga till oss om vi blev för högljuda.

Efter att vi ätit oss mäta på all julmat och gröt, bestämde sig en del av tjejerna för att gå ut, men vi var 3 st som var för trötta för detta och beslöt oss för att stanna kvar och kolla på en rulle.
När filmen var slut och vi städat klart hade klockan hunnit bli runt 02.00. Så dom gick hemåt.
5 minuter efter att dom gått ringde min mobil.
Det var tjejerna..
Dom sa "Du kan aldrig gissa vad vi nyss såg.."
Då hade J.C kommit hem efter att han tydligen varit någonstans och med sig hade han en kvinna.
Jag visste att M.E och barnen var 7 timmar bort så vem var då detta? klockan var 02.00 på natten.
Han hade hälsat på tjejerna och dom tillbaka..
Men vad kul vi hade åt detta.
Mannen i huset som jag träffade ca 20 ggr medans jag jobbade som au pair verkade dessutom vara otrogen..
Tro fan att M.E var som hon var...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    tack spännande att läsa ;)

    2008-02-23 | 21:43:35

Kommentera inlägget här: