Skåningen

Träning, livet och resor.

04.45,alarmet ringer..

Kategori: vardag

04.45 ringde mitt alarm imorse,steg upp och var oerhört pigg,sov så dåligt i natt men jag steg upp å gjorde frulle.
Tog spånkan ner till staionen 05.56, mitt tåg till Lund skulle går 06.35 men de jävla tåget var försenat och rullade inte förrän 06.55 på staionen. brr lite småkyligt va de att stå å vänta.

Väl framme i Lund kom pappa å hämtade mig å vi åkte in till Malmö.
Skulle köpa en jacka och jag hittade en super duper snygg Peak jacka som jag ville ha, de satt perfa, men den kostade också 6700:-, å där sa pappa ifrån " Nä minsan så mkt penagr lägger jag inte på en jacka!"
å jag försökte värkligen smöra honom med min bästa-snälla-söta-pappa-hungögon.
Men de funkade inte, så vi köpte ( eller pappa) en annan Peak jacka. Fin den med,men de första va ändå underbar.
Sen gick vi vidare till Radical Sports och där hittade jag ett par fina sneakers som vi(pappa) köpte.
Visst är livet underbart när ens föräldrar mer än gärna leker bankomatm gött att komma hem när päronen är så snälla ;)

Sen bar det hem till Eslöv, skööönt att komma hem, man känner sig så galet hemma, det blir nästan en konstig känsla när man kommer hem, man kollar om ser folket man känner å självklart träffade jag på lite folk inne på ICA.. Eslöv e galet litet! =)

Ikväll blir de väl häng med gäng(et). Habbab sup sup, habba habba suuuup!

Vi vann matchen mot IFK Örebro igår, najjjs.. Min kropp tyckte nog de va kul att få kramp igår för jag fick kram i både revbenen så jag tappade andan en bra stund + i båda vaderna. Lite pinsamt men men..

Dax för del 11 i min Skånska......
Följe är dagens ord.. Om jag sätter in de i en mening blir de " Ska vi ha följe hem?"  Som ni utomjordning hade sagt  "ska vi ha sällskap hem?"

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tog spånkan ner till staionen 05.65.
    men den kostade också 67:-.
    Det är bara du som lyckas Cecilia :P

    2007-09-28 | 22:12:03

Kommentera inlägget här: