Skåningen

Träning, livet och resor.

tanspridd

Kategori: vardag

Fick ta spånkan å bussen till jobbet idag för Fia är sjuk.
Busschaffören kände igen mig och släppte av mig precis utanför CAFÈBAR, så snällt så.
Hann tänka så mkt när jag satt på bussen, tänker på mycket ofta nu förtiden.
Ofta slår tanken mig att jag inte kan förstå att jag verkligen bor i Norrköoing och inte i Eslöv, att tiden här har gått så fort. Bott här över ett år men de känns som om jag flyttade hit igår. Till helgen kommer ju mamma å pappa upp och det var exakt ett år sen dom var här uppe tillsammans och hälsade på. Pappa har ju vairt här en hel del eftersom han jobbat här omkring, men mammi har bara varit här en gång och det var ett år sen.
Undrar hur länge jag kommer bo kvar i Norrpan, trivs ju så himla bra, det har väl mycket med att göra med alla udnerbara vänner jag har här.
Nu när jag var hemma förra helgen skulle pappa å jag gå upp till David å hämta Buddy, då gick vi förbi ett hus där jag såg en tom lägenhet,  och sa att där skulle jag kunna tänka mig å bo.
Pappa svarade " ja de är väl dax att börja kolla runt lite på lägenheter till dig nu" 
"varför?"  svarade jag då?
"Ja du ska väl flytta hem efter denna säsongen?"
" Nä de har jag inte tänk sa jag då"

Han vill så gärna att jag ska flytta hem igen men jag trivs så bra här, Eslöv har jag bott i i 20 år så där kan jag bo när jag blir gammal igen =)

nu ska jag jobba.

Ber om ursäkt för att jag skrivit Flabba en gång tidigare, men ibland kan man inte hålla reda på allt -blink-

Kommentarer


Kommentera inlägget här: