Skåningen

Träning, livet och resor.

Min tid som au pair - rena helvetet..

Kategori:

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja och hur jag ska börja, men jag gör ett försök.
Ger familjemedlemmarna varsin förkortning.

mamman : M.E
pappan: J.C
äldsta barnet (tjej) : M
mellan barnet (tjej): I
yngsat barnet (son): C


Det hela började med att jag var sugen att hitta på något skoj efter studenten, jag kollade runt på ams.se efter jobb utomlands och hittade en del som verkade intressanta och roliga.
Jag hade ett erbjudande om att åka som au pair till New Port beach / Californien i en familj där jag redan kände au pairen, men jag tackade nej för att jag inte skulle kunna spela handboll där.. (ångrar mig grymt mkt).
Jag sökte en hel del au pair jobb och familjer ringde mig, men jag nappade inte på så många.
Det fanns 3 st familjer som jag valde mellan till slut och alla tre lät bra. Familjen som jag valde, krävde inte att jag skulle åka och besöka dom innan, och detta passade mig bra för jag hade så himla mycket inplanerat den sommaren..(2005)
Ett annat skäll till att jag valde denna familjen var även att dom erbjöd bäst lön, hade städhjälp och jag skulle i princip bara behöva följa barnen till och hem från skolan.. M.E som ringde mig lät super trevlig och rar. Jag minns inte att jag sökt denna familj men eftersom det lät så bra så tackade jag ja.

Fortsättning följer....


Idag:
jobb, lunch med Jocke, stan, fixade med soffan, solade, nu hemma.
Sen: Hästen hockey eller slappa hemma?

Kommentarer

  • Ilvic* säger:

    Hehe det här blir ju intressant. Väntar på fortsättningen :)

    2007-11-29 | 19:32:14
    Bloggadress: http://guzilago.blogg.se

Kommentera inlägget här: