Skåningen

Träning, livet och resor.

min au pair resa..

Kategori:

let´s see..
C var hemma en hel del i början av min au pair tid eftersom M.E tyckte att de var bra för honom. Men de tyckte verkligen inte jag. C var nämligen lite sen i språket och jag tror att han skulle mått bäst av att få leka av sig på dagis med dom andra barnen och snappa upp språket. Men så var icke fallet, han å jag skulle vara hemma. Man blir rätt less på att trötta ut en 5 åring som är full av energi. C å jag fick jätte bra kontakt och han var väl den av dom tre som löd mig mest. Vi kom varandra nära. Han va så söt så.
En dag beslöt jag mig för att vi skulle ut på tur som det heter i Norge.
Först gick vi å handlade, sen gick vi hem och bakade scones och jag riktig såg hur hans ögon lös, han va så duktigt med att hjälpa mig.
När sconens var klara och vi hade fyllt våra termosar med varm chocklad så gick vi till en skog en bit bort.
I denna skogen höll miltären på med övningar och ni kan ju tänka er hur en 5 åring bara älskade att kolla på dom. Vi fick sitta brevid dom och se när dom hade skjutövningar och allt annat möjligt.
Vi byggde även en eldstad, bar massa stenar och renasde upp i skogen, där satt vi sen och låtsades att vi grillade korv när vi åt våra scones och drack vår varma chocklad. Vi hade riktigt mysit. Vi var ute över 4 timmar den dagen.
C ville göra detta oftare och en dag när vi höll på att baka så öppnade jag fönstret på glänt för de var så varmt. M.E kom hem tidigare från jobbet och fick panik över att jag hade fönstret öppet. Hon trodde att han skulle ramla ut.
(ja för han lär ju klättra upp på köksbänken och hoppa ut, EEHH NEJ!) Så fönstret fick vi stänga.
På senare dagar så fick vi inte heller baka, för det tyckte inte M.E var något bra för barnen.
Ännu en sak som jag störde mig på, barn älskar ju att baka, varför ta något roligt ifrån dom?
suck..

Det är lite svårt för mig å skriva, men jag gör så gott jag kan. Har så himla mycket dåliga minnen och min tid i Norge satte starka spår i mitt hjärta. Jag hade svårt att sova i nästan ett halvår efteråt (kanske låter konstigt men så dåligt trivdes jag)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: